Ana Sayfa > Sıkça Sorulan Sorular

Sıkça Sorulan Sorular

Öğrenci Belgesini e devletten indirebilirsiniz.

Değerli velilerimiz, e-Devletten bir yenilik daha,

e-Devlet üzerinden artık velisi olduğunuz öğrenci/öğrencilerin "Öğrenci Belgesini " alabilmeniz mümkündür.

İşlem basamakları ise şöyledir.

1-E-devlet uygulamasına giriş yapılır.

2-Arama bölümüne Milli Eğitim Bakanlığı / Öğrencilik Belgesi Sorgulama yazılır.

3-Büyüteç sembolüne tıklanarak arama yaptırılır.

4- Mavi renkli Milli Eğitim Bakanlığı / Öğrencilik Belgesi Sorgulama Tıklanır.

5-Yukarıdaki bilgilendirme yazısını okudum ve kabul ediyorum. Boş kutucuk işaretlenir.

6- Oluştur Tıklanır.

7- Barkodlu Belge Oluştur.

8- Sağ üstte Dosyayı İndir tıklanarak belge indirilir ve yazdırılır.

Diyerek işlemler başarı ile sonuçlandırılır.

Öğrenciler ve velilerin okul ile ilgili birçok işlemlerini yapabildiği ve çoğu bilgileri öğrenebildiği e-Okul sistemine eokul.meb.gov.tr internet adresi üzerinden giriş yapın. İlgili ekranda sol tarafda "e-Okul Yönetim Bilgi Sistemi" sağ tarafta ise "Veli Bilgilendirme Sistemi" yer alıyor. Sınav sonuçları ve devamsızlık bilgisi gibi birçok işlemi görüntüleyebilmek için "Veli Bilgilendirme Sistemi" başlığı altında istenilen bilgileri girin.

Bir dersin not ortalamasını hesaplamak için o dersten kaç sınava girildiyse her bir sınav sonucunu toplayıp girdiği sınav sayısına bölmesi gerekir. Çıkan sonuç ders ortalamasıdır. Dönem sonu ortalamasını hesaplaması için ise aldığı her bir dersin ortalamasını toplayarak dönem içindeki toplam ders sayısına bölmelidir. Bu sonuç öğrencinin dönem sonundaki ortalamasıdır. 

Milli Eğitim Bakanlığı ödül ve disiplin yönetmeliği öğrencinin not ortalamasıyla birlikte dönem içindeki performansına bağlı olarak verilen başarı belgeleridir. Eylül ayından bu yana okula giden öğrenciler, dönem sonunun yaklaşmasıyla karne heyecanı sardı. Belge alıp alamayacağını merak eden öğrenciler, dönem içindeki notlarının ortalamalarını hesaplamaya başladı. Peki hangi puanla hangi belge alınabilecek, belge almak için puan yeterli olacak mı?

Öğrencinin dönem içinde aldığı puanlara göre değerlendirilmesi şöyledir:

0 - 44.99 Puan aralığındaki öğrenci sınıfı geçemez
45 - 59.99 Puan aralığı geçer
60 - 69.99 Puan aralığı orta
70 - 84.99 Puan aralığı iyi
85 - 100 Puan aralığı pekiyi

Teşekkür Belgesi: Öğrencinin dönem içinden aldığı derslerin not ortalaması 70 puanın üzerinde olup davranış devamsızlık durumunu da disiplin kurulunun istediği düzeyde ise teşekkür Belgesi almaya hak kazanacaktır.

Takdir Belgesi: Öğrencinin dönem içindeki derslerinin not ortalaması 84.99 üzerinde olup öğretmenlerinin değerlendirdiği davranış puanı ve özürsüz devamsızlığı 5 günün altında ise Takdir Belgesi almaya hak kazanacaktır.

Üstün Başarı Belgesi: Eğer öğrenci 3 eğitim dönemi üst üste Takdir Belgesi almış ise Üstün Başarı Belgesi almaya hak kazanır.

Onur Belgesi: Öğrencinin puanlarına bakılmaksızın dönem içindeki davranışları değerlendirerek alınan belgedir. Türkçeyi düzgün konuşup üslubuna dikkat etmesi, üslubuna özen göstermesi, görgü kurallarına uyması ve devamsızlık yapmış olmaması yönetmelik tarafından öğrenciden beklenen davranışlardır. 

Öğretmenler, öğrencilerinin okula saatinde gelip derslerine katılmasını, konuşma tarzını, arkadaşları arasındaki sosyal ilişkilerini, küçüklerine ve büyüklerine olan saygılı tutumunu da göz önünde bulundurarak dönem sonundaki notlarını değerlendirir. 

Öğrencinin belge alabilmesi için sadece puanların yüksek olması yeterli değildir. Eğer öğrencinin özürsüz devamsızlık süresi 5 günü geçirmişse puanları yüksek olsa dahi belge alma hakkını kaybedecektir. Öğrencinin özürsüz devamsızlık süresi 10 gün olmak üzere toplam devamsızlığı 30 günün üzerinde olursa notlarının durumu ne olursa olsun sınıfını geçemeyecek.

Nakiller eylül ayının ilk iş günü başlar ve ders yılı sonuna 15 iş günü kalıncaya kadar devam eder. Ancak doğal afet, sağlık ve ailenin adres değişikliği gibi nedenlerde bu süre aranmaz.

(Değişik:RG-31/1/2018-30318) 4, 5, 6, 7 ve 8 inci sınıflarda her dersten bir dönemde iki sınav yapılır. Sınavların zamanı, en az bir hafta önceden öğrencilere duyurulur. Bir sınıfta/şubede bir günde yapılacak sınav sayısı ikiyi, her bir sınav süresi ise bir ders saatini geçemez. Ortak değerlendirme yapılmasına imkân vermek üzere; sınavlar ilgili zümre kararı doğrultusunda okul müdürlüğünce ortak olarak da yapılabilir. Ortak sınavların soruları ve cevap anahtarları zümre öğretmenlerince hazırlanır.

Öğrencilere her dönemde her bir dersin haftalık ders saati sayısı 2 ve daha az olanlara 2, haftalık ders saati sayısı 2 den fazla olanlara ise 3 defa ders etkinliklerine katılım puanı verilir.

Sınavlara geçerli özrü olmadan katılmayan, projesini zamanında teslim etmeyen öğrencilerin durumları puanla değerlendirilmez. e-Okul sistemine “G’’(girmedi) ibaresi işlenir. Ancak dönem puanı hesaplamalarında sınav ve proje adedi tam olarak alınır.

(Değişik:RG-31/1/2018-30318) Sınav sonuçları sınavların yapıldığı, projelerin değerlendirilmesi ise teslim edildiği tarihten başlayarak en geç 10 iş günü içinde e-Okul sistemine işlenir ve öğrencilere bildirilir. Sınav kâğıtları, incelenmek üzere öğrencilere dağıtılır ve varsa yapılan ortak hatalar sınıfta açıklandıktan sonra geri alınarak bir eğitim ve öğretim yılı saklanır. Projeler öğretmen tarafından değerlendirildikten sonra öğrenciye iade edilir ve öğrenci tarafından ders yılı sonuna kadar saklanır. Ders etkinliklerine katılım, sınav ve projeye verilen puanlar, e-Okul sisteminin ilgili bölümüne işlenir.

Ortaokul ve imam-hatip ortaokullarında bir dersin dönem puanı;

a) (Değişik:RG-31/1/2018-30318) Proje puanlarının aritmetik ortalaması ile ders etkinliklerine katılım puanlarının aritmetik ortalaması ayrı ayrı alınarak toplanıp ikiye bölünür. Bulunan sonuçla birinci ve ikinci sınav puanları toplanıp üçe bölünerek elde edilir.

b) Aritmetik ortalama hesaplanırken bölme işlemi virgülden sonra dört basamak yürütülür. Dönem puanı, yarım ve yarımdan büyük kesirler bir üst tam puan olarak değerlendirilir.

Bir dersin yıl sonu puanı;

a) Birinci ve ikinci dönem puanlarının aritmetik ortalamasıdır. Aritmetik ortalama hesaplanırken bölme işlemi virgülden sonra dört basamak yürütülür. Yıl sonu puanı hesaplanırken yarım ve yarımdan büyük kesirler tama yükseltilir.

Yıl sonu başarı puanı, derslerin ağırlıklı puanları toplamının haftalık toplam ders saati sayısına bölümüdür. Yıl sonu başarı puanı tespit edilirken, bölme işlemi virgülden sonra dört basamak yürütülür. Bu puan öğrenim belgesinde belirtilir.

(2) Bir üst sınıfa devam etmek için öğrencinin iki dönem (Mülga ibare:RG-25/6/2015-29397)  (…)  puanının aritmetik ortalaması, her ders için 45,00’dan az olamaz.

MADDE 52 – (1) Öğrencilerden;

a) Okula ve derslere düzenli devam etmeleri ve başarılı olmaları,

b) Okul personeline, arkadaşlarına ve çevresindeki kişilere karşı saygılı ve hoşgörülü davranmaları,

c) Doğru sözlü ve dürüst olmaları,

ç) İyi ve nazik tavırlı olmaları,

d) Okulda yapılacak sosyal ve kültürel etkinliklere katılmaları,

e) Kitap okuma alışkanlığını kazanmaları,

f) Çevrenin doğal ve tarihî güzelliklerini, sanat eserlerini korumaları ve onları geliştirmek için katkıda bulunmaları,

g) İyi işler başarmak için çok çalışmaya ve zamana muhtaç olduklarını unutmamaları, geçen zamanın geri gelmeyeceğinin bilincinde olmaları,

ğ) Millet malını, okulunu ve eşyasını kendi öz malı gibi korumaları,

h) Sigara, içki ve diğer bağımlılık yapan maddeleri kullanmamaları ve bu maddelerin kullanıldığı ortamlardan uzak durmaları,

ı) Bilişim araçlarını kişisel, toplumsal ve eğitsel yararlar doğrultusunda kullanmaları,

i) Ülkenin birliğini ve bütünlüğünü bozan bölücü, yıkıcı, siyasi amaçlı etkinliklere katılmamaları, siyasi amaçlı sembol kullanmamaları, bunlarla ilgili amblem, afiş, rozet ve benzerlerini taşımamaları, bulundurmamaları ve dağıtmamaları, siyasi amaçlı davranışlarla okulun huzurunu bozmamaları,

j) Fiziksel, zihinsel ve duygusal güçlerini millet, yurt ve insanlık için yararlı bir şekilde kullanmaları,

k) Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı kalmaları, bunun aksi davranışlarda bulunmamaları,

l) Yasalara, yönetmeliklere ve toplumun etik kurallarına, millî, manevi ve kültürel değerlere uymaları

beklenir.

(2) Uyulması gereken kuralların ve beklenen davranışların; derslerde, törenlerde, toplantılarda, rehberlik çalışmalarında ve her türlü sosyal etkinliklerde öğrencilere kazandırılmasına çalışılır.

(3) Okul yönetimi, yukarıdaki hususlar ve bunlara uyulmaması durumunda ortaokul ve imam-hatip ortaokulu öğrencilerinin karşılaşabilecekleri yaptırım işlemleriyle ilgili olarak kendilerini ve velilerini bilgilendirir.

Ödüller ve ödüllerin verilmesi

MADDE 53 – (1) İlkokul 4 üncü sınıf ile ortaokul ve imam-hatip ortaokullarının bütün sınıflarında puan ortalaması Türkçe dersinden  55.00, diğer derslerin her birinden 45.00 puandan aşağı olmamak şartı ile tüm derslerin dönem ağırlıklı puan ortalaması 70.00-84.99 olanlar "Teşekkür" EK-6, 85.00 puan ve yukarı olanlar "Takdir" EK-7 belgesi ile ödüllendirilir.

MADDE 54 – (1) Ortaokul ve imam-hatip ortaokulu öğrencilerine, olumsuz davranışlarının özelliğine göre uyarma, kınama ve okul değiştirme yaptırımlarından biri uygulanır.

MADDE 55 – (1) Yaptırım gerektiren davranışlar aşağıda belirtilmiştir.


a) Uyarma yaptırımını gerektiren davranışlar:

1) Derse ve diğer etkinliklere vaktinde gelmemek ve geçerli bir neden olmaksızın bu davranışı tekrar etmek,

2) Okula özürsüz devamsızlığını, özür bildirim formu ya da raporla belgelendirmemek, bunu alışkanlık hâline getirmek, okul yönetimi tarafından verilen izin süresini özürsüz uzatmak,

3) Yatılı bölge ortaokullarında öğrenci dolaplarını amacı dışında kullanmak, yasaklanmış malzemeyi dolapta bulundurmak ve yönetime bilgi vermeden dolabını başka arkadaşına devretmek,

4) Okula, yönetimce yasaklanmış malzeme getirmek ve bunları kullanmak,

5) Yalan söylemek,

6) Duvarları, sıraları ve okul çevresini kirletmek,

7) Görgü kurallarına uymamak,

8) Okul kütüphanesinden veya laboratuvarlardan aldığı kitap, araç, gereç ve malzemeyi zamanında teslim etmemek veya geri vermemek,

9) Derslerde cep telefonunu açık bulundurmak.

10) (Ek:RG-10/7/2019-30827) Kılık ve kıyafetle ilgili kurallara uymamak.

 

b) Kınama yaptırımını gerektiren davranışlar:

1) Yöneticilere, öğretmenlere, görevlilere ve arkadaşlarına kaba ve saygısız davranmak,

2) Okulun kurallarını dikkate almayarak kuralları ve ders ortamını bozmak, ders ve ders dışı etkinliklerin yapılmasını engellemek,

3) Okul yönetimini yanlış bilgilendirmek, yalan söylemeyi alışkanlık hâline getirmek,

4) Okulda bulunduğu hâlde törenlere özürsüz olarak katılmamak ve törenlerde uygun olmayan davranışlarda bulunmak,

5) Okulda ya da okul dışında sigara içmek,

6) Resmî evrakta değişiklik yapmak,

7) Okulda kavga etmek,

8) (Değişik:RG-10/7/2019-30827) Bilişim araçları ya da sosyal medya kanalıyla kişilik haklarını ihlal edecek şekilde izinsiz ses ya da görüntü kaydetmek veya yayınlamak.

9) Başkasının malını haberi olmadan almak,

10) Okulun ve öğrencilerin eşya, araç ve gerecine kasıtlı olarak zarar vermek,

11) (Değişik:RG-10/7/2019-30827) Kılık ve kıyafetle ilgili kurallara uymamakta ısrar etmek.

12) Okul ile ilgili mekân ve malzemeyi izinsiz ve eğitimin amaçları dışında kullanmak,

13) Yatılı bölge ortaokullarında, izinsiz olarak okulu terk etmek ve gece dışarıda kalmak,

14) Sınavda kopya çekmek veya kopya vermek.

 

c) Okul Değiştirme yaptırımını gerektiren davranışlar:

1) Anayasanın başlangıcında belirtilen temel ilkelere dayalı millî, demokratik, lâik, sosyal ve hukuk devleti niteliklerine aykırı davranışlarda bulunmak veya başkalarını da bu tür davranışlara zorlamak,

2) Sarkıntılık, hakaret, iftira, tehdit ve taciz etmek veya başkalarını bu gibi davranışlara kışkırtmak,

3) Okula yaralayıcı, öldürücü aletler getirmek ve bunları bulundurmak,

4) Okul ve çevresinde kasıtlı olarak yangın çıkarmak,

5) Okul ile ilgili mekân ve malzemeyi izinsiz ve eğitim amaçları dışında kullanmayı alışkanlık hâline getirmek,

6) Okul içinde ve dışında; siyasi parti ve sendikaların propagandasını yapmak ve bunlarla ilgili eylemlere katılmak,

7) Herhangi bir kurum ve örgüt adına yardım ve para toplamak,

8) Kişi veya grupları dil, ırk, cinsiyet, siyasi düşünce ve inançlarına göre ayırmak, kınamak, kötülemek ve bu tür eylemlere katılmak,

9) Başkasının malına zarar vermek, haberi olmadan almayı alışkanlık hâline getirmek,

10) Okulun bina, eklenti ve donanımlarını, taşınır ve taşınmaz mallarını kasıtlı olarak tahrip etmeyi alışkanlık hâline getirmek,

11) Okula, derslere, sınavlara girilmesine, derslerin ve sınavların sağlıklı yapılmasına engel olmak,

12) Okul içinde ve dışında okul yöneticilerine, öğretmenlere ve diğer personele ve arkadaşlarına şiddet uygulamak ve saldırıda bulunmak, bu gibi hareketleri düzenlemek veya kışkırtmak,

13) Yatılı bölge ortaokullarında, gece izinsiz olarak dışarıda kalmayı alışkanlık hâline getirmek,

14) Okul ile ilişiği olmayan kişileri okulda veya okula ait yerlerde barındırmak,

15) Kendi yerine başkasının sınava girmesini sağlamak, başkasının yerine sınava girmek,

16) Alkol veya bağımlılık yapan maddeleri kullanmak veya başkalarını kullanmaya teşvik etmek,

17) (Mülga:RG-10/7/2019-30827)

MADDE 65 – (1) Okulun ve öğrencilerin mallarına verilen maddi zararlar, o öğrencinin velisine ödettirilir.

(2) Zararın ödenmesinde zorluk çıkaran veliler hakkında, 27/9/2006 tarihli ve 2006/ 11058 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Kamu Zararlarının Tahsiline İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre işlem yapılır.

 

MADDE 76 – (1) İlköğretim kurumlarında her sınıfın bir başkanı olması esastır. Sınıf başkanı, ders yılı başında, sınıf öğretmeninin rehberliğinde öğrenciler arasından seçimle belirlenir. Sınıf başkanı seçimi ihtiyaç hâlinde yenilenebilir.